Самостійні роботи з біології

Біологія рослин (ботаніка)

1. Ознайомлення з сухими і соковитими плодами

Завдання 1. Розгляньте плоди, виберіть серед них сухі і соковиті.

2. Розріжте соковитий плід. Опишіть його вміст у середині.

3. Розгляньте сухі плоди, розкрийте їх. Опишіть їх вміст.

Дані своїх спостережень занесіть до таблиці.

2. Різноманітність плодів

Назва рослини Сухий чи соковитий плід Число насінин у плоді (багато чи мало) Види плодів
горох
соняшник
пшениця
вишня
абрикос
огірок
капуста

3. Листок

Завдання 1. Розгляньте листки рослин, знайдіть у них черешок і пластинку. Виберіть черешкові і сидячі листки.

2. Розгляньте скелети листків, порівняйте їх між собою. Що таке жилки?

3. Як по жилкуванню листка можна визначити до якого класу відносять дану рослину? Яке значення має плоска форма листової пластинки і спосіб її прикріплення до стебла?

4. Вивчення бульби картоплі

Завдання 1. За допомогою лупи розглянь зовнішню будову бульби картоплі. Знайди заглиблення з вічками. Визнач з якої сторони їх більше.

2. доведіть, що бульба не корінь,не плід, а підземний пагін.

3. Розріжте бульбу поперек, зробіть тонкий зріз. Розгляньте зріз на світло та знайдіть в ньому основні частини стебла. Замалюйте і підпишіть частини (кора, деревина, серцевина).

5. Ріст листка

Завдання 1. На молодому листку амариліса або клівії по всій його довжині нанесіть поділки на однакових відстанях один від одного. Виясніть, якою частиною росте листок, та поясніть результати досліду.

6. Розвиток додаткових коренів

Завдання 1. Гілку смородини (тополі) або традесканції, пеларгонії поставте у воду, помістіть на освітлене вікно, підливайте воду та спостерігайте за змінами гілки. Результати спостережень запишіть у щоденник спостережень.

7. Випаровування води листками

Завдання1. У 5 баночок налийте однакову кількість води. Перша посудина – це контроль. У 2 – помістіть листки пеларгонії так, щоб листова пластинка була над поверхнею води. На поверхню води налити невелику кількість олії щоб попередити випаровування. У 3 посудину з такими ж умовами поставте гілочку з 6 листочками, а у 4 таку ж гілочку але з 3 листочками, у 5 так само, але баночку поставити у тепле місце.

2. Спостерігайте за рослинами протягом 3-4 днів, результати спостережень запишіть у щоденник, зробіть висновок.

/Files/images/Спостереження за розвитком овочевої культури томати.jpg

/Files/images/Спостереження за розвитком домашньої м’ясної птиці-курей бройлерів.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 348